Regulamin sprzedaży biletów za pośrednictwem strony internetowej
§ 1
Postanowienia wstępne
- Sprzedaż biletów za pośrednictwem strony internetowej pod adresem internetowym www.muzeumiluzjiwr.pl prowadzona jest przez Muzeum Iluzji Wroclaw Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000910755, REGON 389467015, o kapitale zakładowym 5000,00 zł, NIP 6762600405.
- Sprzedaż biletów za pośrednictwem strony internetowej dostępna jest dla osób fizycznych, Konsumentów.
- Niniejszy regulamin skierowany jest do Konsumentów i określa zasady i tryb zawierania z Konsumentem Umowy Sprzedaży na odległość za pośrednictwem internetu.
§ 2
Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca z Muzeum umowę, której przedmiotem jest bilet wstępu do Muzeum, cel zakupu nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Muzeum – Muzeum Iluzji Wroclaw Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000910755, o kapitale zakładowym 5000,00 zł, NIP 6762600405,prowadząca działalność muzeum “Muzeum Iluzji Wroclaw”.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną.
- Sprzedaż biletów za pośrednictwem strony internetowej – sprzedaż biletów uprawniających do prawa wejścia na ekspozycję “Muzeum Iluzji” we Wrocławiu prowadzona przez Muzeum pod adresem internetowym https://muzeumiluzjiwr.pl/ (w skrócie: Sprzedaż biletów).
- Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sprzedaży biletów za pośrednictwem strony internetowej.
- Produkt – dostępne bilety wstępu na ekspozycję “Muzeum Iluzji”.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Muzeum za pośrednictwem strony internetowej.
§ 3
Kontakt
- Adres Muzeum: Staromłyńska 4, 50266, Wrocław
- Adres e-mail Muzeum: info@muzeumiluzjiwr.pl
- Numer telefonu Muzeum: +48 789 105 945.
- Numer rachunku bankowego Muzeum PL08105014451000009032522337
- Klient może porozumiewać się z Muzeum za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
- Klient może porozumieć się telefonicznie z Muzeum w godzinach 10.00 – 19.00.
§ 4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sprzedaży biletów za pośrednictwem strony internetowej niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Chrome, Firefox, Safari, Edge,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail),
- włączona obsługa plików cookies,
- włączona obsługa JavaScript.
§ 5
Informacje ogólne
- Muzeum w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sprzedaży biletów spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sprzedaży biletów za pośrednictwem strony internetowej z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Przeglądanie asortymentu i dokonywanie zakupu biletów nie wymaga zakładania Konta. W celu realizacji sprzedaży biletów wymagane jest podanie przez Klienta adresu e-mail oraz imienia i nazwiska.
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).
§ 6
Oferowane metody płatności
- Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione bilety: płatności BLIK, karta płatnicza, przelew elektroniczny poprzez zewnętrzny system płatności imoje obsługiwany przez firmę ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach.
- Szczegółowe informacje o cenach biletów oraz akceptowanych metodach płatności znajdują się na stronach Muzeum. Ceny biletów podane na stronie Muzeum są kosztem całkowitym brutto dla Klienta.
§ 7
Wykonanie umowy sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Muzeum następuje w chwili dokonania zapłaty.
§ 8
Prawo odstąpienia od umowy
- Zgodnie z postanowieniami art.38 pkt. 12 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827) prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
- Bilet zakupiony w Sprzedaży biletów za pośrednictwem strony internetowej nie podlega zwrotowi pieniędzy, za wyjątkiem odwołania wydarzenia.
- Jest możliwość zmiany daty wstępu, jednak nie później niż 1 dzień przed datą planowanej wizyty.
- Zwrotowi podlega tylko i wyłącznie wartość biletu, pozostałe opłaty serwisowe (w tym opłaty transakcyjne) są bezzwrotne.
- Zwrot nastąpi w terminie do 31 dni od daty wydarzenia, którego dotyczył bilet.
§ 9
Reklamacja i gwarancja
- Zwiedzający może złożyć reklamacje dotyczące usług rezerwacji, zakupu biletów drogą elektroniczną oraz jakości usług świadczonych przez Muzeum w ciągu 14 dni kalendarzowych od terminu wydarzenia.
- Reklamację można złożyć e-mailowo na adres: info@muzeumiluzjiwr.pl
- W reklamacji zamawiający powinien wskazać: czego dotyczy reklamacja, podać numer rezerwacji/zamówienia oraz przyczynę reklamacji, przy czym Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowo dokonane reklamacje, w szczególności za podanie przez zamawiającego nieprawidłowych danych lub nieprawdziwych danych.
- Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie wiadomości reklamacyjnej w przypadku jej zatrzymania przez system antyspamowy programu pocztowego Muzeum.
- Reklamacja będzie rozpatrzona przez Muzeum w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania reklamacji. Potwierdzenie złożenia reklamacji zostanie wysłane do zwiedzającego drogą e-mailową. O rezultacie rozpatrzenia reklamacji Muzeum poinformuje zwiedzającego drogą elektroniczną na adres wskazany w reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych od daty jej wpływu.
- Rozpatrzenie reklamacji przez Muzeum nie wyłącza prawa zwiedzającego do dochodzenia roszczeń na zasadach ogólnych kodeksu cywilnego oraz przepisów Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. z 2014 r., poz. 827).
- Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za produkt wobec klienta niebędącego konsumentem zostaje wyłączona.
§ 10
Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sprzedaży biletów za pośrednictwem strony internetowej jest Muzeum.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem strony internetowej zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów mogą być:
- ING Bank Śląski S.A.
- Twisto Polska sp. z o.o.
- W celu realizacji płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sprzedaży biletów za pośrednictwem strony internetowej.
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 11
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sprzedaż biletów za pośrednictwem strony internetowej zawierane są w języku polskim.
2. Muzeum zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych. 4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.